دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

استاد عشق

سلام

 

امروز خوندن کتابی رو همنام با این پست تموم کردم (همانطور که قبلا هم در موردش نوشته بودم) در مورد زندگی استاد پروفسور حسابی. اکثر کتابهای ساده یکی دو موضوع مهم رو مطرح می کنن و بهت آموزش میدن. ولی این کتاب چندین موضوع مهم برای من داشت. (توضیح اینکه کتابهای ساده دسته ای از کتابها هستن که همه می خونند و ازشون چیز یاد میگیرن مثل رمان و داستان. ولی کتابی مثل قرآن جزء این کتابها نیست. چون خیلی ها هم مثل من می خونن و نمی فهمندش).

این کتاب ارزش یک بار خوندن رو داره. و اما چیزایی که من از این کتاب بدست آوردم:

·          عشق بزرگترین عامل برای تلاش است.

·          نظم از لوازم موفقیت است.

·          تتم استاد شعر زیر بود:

به جان زنده دلان سعدیا، که ملک وجود ---- نیارزد به آنکه دلی را ز خود بیازاری

·          خواستن توانستن است (به معنی واقعی).

·          بزرگترین دشمن پیشرفت ما، اتلاف بیهوده ی وقتمان است.

·          تفکر و تعقل در حکم ابزار، از بزرگترین موهبت های خداوند برای پیشرفت ماست.

·          تنها راه دستیابی به هدف، استقامت است.

·          دقیق بودن از خصائل مردمان بزرگ است.

·          (بر عکس قوانین مورفی) همیشه همه چیز در حال بهتر شدن است.

·          خیلی ها برای کار خوب ارزش قائلند.

·          و کلی چیز دیگه که اگه بگم لذت خوندن کتاب رو ازتون گرفتم.

 

خداحافظ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد