دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

امر به معروف و نهی از منکر

سلام

 

میدونین چرا همه‌ی اخلاق‌های خوب رو تو فرهنگمون داریم از دست می‌دیم؟ میدونین چرا کشور‌های پیشرفته، پیشرفته شدند و ما جهان سومی هستیم؟ چون دستور خدا رو اجرا نمی‌کنیم، امر به معروف و نهی از منکر برامون مرده، جامعه‌ی ما به حرام‌خوری عادت کرده.

مهمترین دلایل عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر:

1-       ترس از اینکه چند نفری بریزن سرم و تا اونجا که می‌تونن بزننم.

2-       ترس از اینکه مسخره‌ام کنن.

3-       خجالت از اینکه طرف رو مسخره کرده‌ام.

4-       ...

تو کشور‌های پیشرفته بچه‌ها هم امر به معروف و نهی از منکر رو اجرا میکنن. ما از روزی که سرمون به کار خودمون گرمه، داریم به ضلالت میریم.

دنیا در هر لحظه به شما پاسخ رفتارتون رو نمی‌ده. بلکه تا حدی تحمل می‌کنه. وقتی از سطح تحملش فراتر رفت اونوقت دنیا همشو جمع می‌کنه و یه دفعه بهتون تحویل می‌ده. وقتی تحملش طاق بشه دیگه ترو خشک با هم میسوزن.

قانون‌گذاری برای حفظ جامعه هم نوعی از امر به معروف و نهی از منکره.

اگه می‌خواید مطلب کامل رو بخونید اینجا رو کلیک کنید.

 

خداحافظ

 

نظرات 6 + ارسال نظر
مهدی پنج‌شنبه 11 مرداد 1386 ساعت 14:37 http://mumbojumbo.blogfa.com

چی میگه ؟

خب یعنی چیکار کنیم ؟ بریم کمک نیروی انتظامی به جون

های بد لباس و خوش تیپ گیر بدیم و کتکشون بزنیم ؟!‌

یا بریم اراذل و اوباش رو بگیریم و بعد هم بدون محاکمه

دارشون بزنیم چرا همش حس می کنید باید به دیگران باید

تذکر داد !‌چرا همش خودمون رو جای خدا می زاریم و خودمون

رو از هر گناهی پاک می دونیم !‌نه آقا جان کشورهای دیگه

بابت امر به معروف و از این جور چیزا پیشرفت نکردن ‌!

لابد چیز دیگه ای هست. در نهایت من آماده ام تا هر دختر

خوش تیپ و خوش لباسی را امر به معروف کنم حتی

با لگد هم به سرش بزنم ! البته اگه پیشرفت می کنیم ها !‌

مریم جمعه 12 مرداد 1386 ساعت 01:59

در راستای حرفهایی که زدی و بچه ها تو کامنت گذاشتن
امر به معروف و نهی ازمنکر تو دین ما هست ولی هزارتا چیز دیگه هم هست ..
یکیشم واست تو پاسخهای تو وبلاگم گذاشتم ولی نه اینجام میگم...
"آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند"
فکر کن پسر یا دختری هستی که تو محیط خانوادش اون محبتی که نیاز داره دریافت نمیکنه و ما ها آدمیم همون نیاز به اون محبت داریم حالا آرایش میکنه و موشو سیخ میکنه میاد بیرون شاید اون محبت و اون توجه رو تو بیرون بین آدما پیدا کنه... حالا یکهو یک چوب میاد تو سرت که بپر بالا گشت ارشاد! با لگد تو سرش فقط تشویق میشه دفعه بعد یک ذره بیشتر تیپ بزنه و خلاف کنه که اگه دهنش سوخت لااقل آشی خورده باشه!!
انصاف ما آدما مرده ، مردیم باید اونو درست کنیم...
چرا همش به فکر درست کردن بقیه ایم؟
چرا فقط اسم امر به معروف و نهی از منکر رو میاریم ... چرا کسی از شرایطی که میشه این کارو انجام داد صحبت نمی کنه؟
چرا با نمونه عملی بودن اسلام اونو گسترش ندیم ، با چوب و چماق چیکار میشه کرد؟

میدونی چرا جهان سومیم چون عادت کردیم به دیگران نگاه کنیم نه به خودمون.

واضح ترش میشه این....
من رشوه دادم که رشوه گرفتن باب شد!
من به گدا پول دادم که گداپروری باب شد!
من خمس و ذکات و...ندادم که در رفتن از زیرش و کلاه شرعی باب شد!
من مال حروم دراوردم به خورد زن و بچم دادم ، اونا هم از من یاد میگیرن تازه با هوش نسل جدیدتری به خورد نسل بعدی میدن!
من دروغ گفتم که دیگرانو نسبت به همه بدبین کردم.
من دروغ گفتم که بچه ام دروغگو حرفه ای و کلاه بردار شد!
و هزارتا چیز دیگه.......
اگه مردیم باید از خودمون شروع کنیم و به خودمونم ختم کنیم .... اونوقت امر به معروف و نهی از منکر بدون اینکه چیزی بگی تو رفتارت پیداست..اون موقع تاثیرمیذاره... نه با لگد تو سر دختر مردم...!!!!
چرا اولین امر به معروف و نهی از منکر از خودمون شروع نکنیم؟بعضیا میگن باید موازی عمل کرد .... اگه یکنفر 60 باشه و به 30 من ایراد بگیره ناراحت نمیشم ولی اگه کسی 10 باشه با کلی ادعا راجع به 30 من ایراد بگیره یک ذره مسخره است ، رک و رو راست حرفش برو نداره حتی با لگد و کتک!!!

ReZa شنبه 13 مرداد 1386 ساعت 00:11

امر به معروف و نهی ازمنکر زمان و شرایطی داره که به نظر من بهش بپرداز!
اگر بینی که نابینا و چاه است اگه مثل مترسک بنشینی گناه است.
از بس چهار تا وحشی با قیافه های جهنمی ادای عامرین به معروف و ناهیان از منکر رو در اووردن ما این فریضه رو بدون اونها معنی نمی کنیم.
خدایا پناه به خودت

مریم یکشنبه 14 مرداد 1386 ساعت 01:07

فکر کنم اینجا یک سوتفاهمایی پیش اومده!
یک سری چیزایی که من نوشتم بیشتر مخاطبش اونیه که این جمله رو نوشته :در نهایت من آماده ام تا هر دختر خوش تیپ و خوش لباسی را امر به معروف کنم حتی با لگد هم به سرش بزنم ! البته اگه پیشرفت می کنیم ها !‌
و راجع به کلیات امر به معروفم ... باید بگم موافقم اگه شرایط اون رعایت بشه و بدونم در اون فرد اثر میذاره و در بقیه موارد کاملا بیهوده است!

م.ر.ک. دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 16:50

خیلی خوب بود به همه توصیه می کنم که فایل پیوست رو حتما بخونند.

فریاد خاموش دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 17:52 http://kochik.blogfa.com

داداش من مهدی جان (شه پرست)

امر به معروف نهی از منکر یا به قول ما (هکن نکن(با لهجه به خون)) درست کار انجام نمی دن. یعنی به طرز درست انجام نمی دن.
این کار فقط گیر به یه بد حجاب یا غیره نیست این کار طبق دستورات قرآن چند مرحله داره . فقط به بد حجابی منتهی نمی شه.
از ربا و زنا و ریا و غیبت و دروغ گرفته تا بد حجابی.
اگه یادتون باشه یه تیکه درس نهج البلاغه تو دوره دبیرستان داشتیم.
امام علی چیزای جالبی توش می گفت (که بعضی هرچی به خودشون نفع می رسونه رو می بینن)
یکیش هم همین امر به معروف و نهی از منکر بود. خیلی رو این امر حساس بودند ایشون که مبادا کسایی بر ما حاکم شند به خاطر امرو نهی نکردند که استحقاق حکومت و صلاحیتش رو ندارند. ولی نفرمودند اگه بد حجاب خوب نشد به حرفت گوش نداد با اشک آور بزن تو صورتش شوت کن تو ماشین.
آقایون کرور کرور بیت المال می کشن بالا گیر نمی دند که بخاطر این کار هزاران نفر آسیب می بینند. به یه دختر و پسر که از لطف و عنایات خودشون اینطور شدند گیر می دند.

خلاصه.
فقط ترس نیست. یه سری چیزا جانیفتاده. گاهی ترسا هم فقط اینایی نیست که تو می گی.
یکیش: ترس ازاینکه به یکی بگی ولی درست نگی طرف بدتر شه.(نحوه گفتن هم مهمه.) همین کاری که بعضی ها می کنن.

حالا نگفتی چرا به این موضوع گیر دادی .
غرض طرح امنیت اجتماعی بود یا چیز دیگه.

همگی شاد باشید.
التماس دعا
یا حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد