دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دین یا بدون آن

سلام

خیلی وقت بود که ننوشتم. ماشالله همه ی دوستان هم پر کارند و وقت آپ کردن ندارن. ولی یه خورده سرم خلوت شده. اوضاعم هم بهتر شده.

امروز که داشتم ایمیل هام رو چک می کردم چند تا ایمیل خیلی باحال داشتم. ولی یکیشون خیلی بهم چسبید. میگه:


چقدر زیبا، پر از واقعیت است این جمله از استیون واینبرگ برنده جایزه نوبل فیزیک:

با دین یا بدون آن، انسانهای خوب کارهای خوب می کنند و انسانهای شرور، کارهای شرارت بار. اما برای اینکه انسانهای خوب کارهای شرورانه بکنند، به دین نیاز است.


واقعا این حرف به تمام معنا به دلم نشست. خلاصه ی دردهای چند سال اخیرم یه همچین جمله ایه.

خداحافظ

نظرات 7 + ارسال نظر
ReZa دوشنبه 1 آذر 1389 ساعت 17:11

شوخیش میشه:
دیگه یه دین گیر میدی پدرسوخته؟
کارت به جایی رسیده که به اجنبی استناد می کنی؟
بدم پدر پدر پدر سوخته ات رو در بیارن؟
آها راستی گفته بودی قهوه تلخ نگاه نمی کنی. خوب پس ولش کن.
اما جدیش:
البته به تعریف دین ربط داره. اما اینو کلا بگم که در نظر من دین تعریف خوبی و بدیه. به این ترتیب جمله این دوست فیزیک دانمون خیلی هم درست نیست.
انسان های خوب برای اینکه کار بد بکنن یه سرپوشی لازم دارن که می تونه : نیاز امروز، عقل بشری، دین الهی، نیاز غریزی، گزاره های فلسفی یا ... دیگه باشه.
دین چیز یدی نداره. دینداران پرن از احساس های بد.
همین آدم هایی که امروز می گن اطاعت از ولایت واجب است. دیروز می گفتن اطاعت از شاه واجب است. امروز نظریه ولایت دیروز فر ایزدی.

امید نیک جمعه 5 آذر 1389 ساعت 11:08 http://alef-mim-roshan.blogsky.com/

حالتی که انسانهای شرور کارهای خوب بکنند کلا محاله یا از مسیر دین داری میسر نیست؟

ساسان یکشنبه 7 آذر 1389 ساعت 19:39

سلام

به نظرم امید سوال مهمی پرسیده.

مریم چهارشنبه 10 آذر 1389 ساعت 00:15

سلام
خدافظ

رعنا دوشنبه 15 آذر 1389 ساعت 16:29

نیکان و عادلان را بنگرید ! از چه کس از همه بیش بیزارند ؟ از آن کس که لوح ارزشهایشان را در هم شکند ؛ از شکننده از قانون شکن : لیک او همان آفریننده است !
مومنان همه دین ها را بنگرید ! از چه کس از همه بیش بیزارند ؟ از آن کس که لوح ارزشهایشان را در هم شکند ؛ از شکننده از قانون شکن : لیک او همان آفریننده است !

مهدی و ناصر یکشنبه 19 دی 1389 ساعت 23:58 http://mehdivanaser.blogfa.com

سلام. وب زیبایی دارید
من هم همراه با دوستم یک وبلاگ دارم که میتونه مطالبش به دردتون بخوره.
اگه خواستید من رو لینک کنید و بگید شما رو با چه اسمی لینک کنم.
موفق باشید.

مهدی پنج‌شنبه 23 دی 1389 ساعت 10:53 http://mehdivanaser.blogfa.com

نخیر.من یک پسر هستم. از اینکه به دوستم عشق می ورزم هم خیلی خوشحال هستم. می دونم دوستی ها پایدار نیست ولی من اینقدر به این دوستم علاقه دارم و برام مهم هست که اصلا نمی خوام رابطه ی دوستی ما روزی به پایان برسه.
ولی حرف شما رو قبول دارم که دوستی ها روزی به پایان میرسه.
چون این اتفاق داره برای من می افته. و من هدفم از ایجاد این وبلاگ این بود که تا جایی که امکان داره از اینکار جلوگیری کنم.
منظورتون رو از اینک گفتید برداشت بد تری از جمله قسمت درباره ی وبلاگ میشه چیه؟
با این وجود من رفیقم رو دوست دارم. و ربطی به خانوم یا آقا بودن نداره. احساس دوست داشتن ممکنه برای هر انسانی اتفاق بی افته.
نظر شما هم محترمه ولی من عقیدهی شما رو ندارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد