دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

انرژی

سلام

از نظر من آدم چهار نوع انرژی در اختیار داره که میتونه ازشون استفاده کنه و هر کدوم به درد یه سری از نیازهاش میخوره.انرژیهای پایین تر خیلی تحت تاثیر انرژیهای بالاتر هستند. در مورد اسمهاشون دعوا ندارم. اونها به ترتیب اهمیت اینها هستند:
1- انرژی روحی: اون نوع انرژیه که باعث وجود مواردی مثل اینها در آدم میشه: صبر، عشق، خلاقیت، هنر، اخلاق، ایثار، بخشش و همه ی منش های عمیق انسانی. این دسته از انرژی جانمایه ی انسانیته. کسی که این انرژی رو نداره انسان نیست. یه بازنده است. مقیاس تغییراتش در حد چند ساله. موتور انرژی آدمها در فراز و نشیب های زندگیه. مشکلات اساسی با استفاده از این نوع انرژی حل میشن. پر شدنش هم به اندازه ی خالی شدنش زمان میبره. کارهایی که احتمالا میتونه به پر شدنش کمک کنه به نظرم اینهاست: دستیابی به موفقیت، آرامش مناسب محیط زندگی، رضایت شغلی، روابط عاطفی و زناشویی مناسب، کسب احساس ارزشمند بودن.
2- انرژی ذهنی: در مقابله با مسائل عمده ی روزمره، کنترل رفتار، گفتار و اعمال به کمک آدم میاد. مثلا وقتی میخواهید رژیم بگیرید، وجود این انرژی برای موفقیت در انجام رژیم به کمکتون میاد. اراده شاید نمود عینی این نوع انرژی باشه. تحمل وضعیت های نابه هنجار و مشکلات فقط از طریق این نوع انرژی امکان پذیره. مقیاس تغییراتش در حد چند ماهه. در موفقیت های کوچک به دنبالش باشید. راستی، آدمی که این نوع انرژی رو نداره یه مرده ی متحرکه. در پر شدنش احتمالا این موارد کمک میکنه: تغییر وضعیت های یکنواخت و نامناسب، استراحتهای طولانی و مسافرتهای چند روزه، دریافت تشویق های بزرگ و ایجاد روحیه ی مثبت موندگار مثل سورپریز شدن در شب تولد، انجام کارهای موفقیت آمیز هر چند کوچک،
3- انرژی فکری: مشخصه که نوع انرژییه که برای فکر کردن بهش نیاز داریم. اگه چند وقت با یه مشکل فکری، سروکله بزنید، حس میکنید که تواناییتون در حل مشکل پایین اومده. در واقع انرژی مورد نیاز برای حل مسائل فکری، این نوع انرژیه. آدمهایی که توانایی حل مسئله ی بالایی دارند، ضرفیت این نوع انرژیشون زیاده و سریع پر میشه. مقیاس تغییراتش هم چند هفته است. برای پر شدنش، استراحت های کوتاه، سفرهای کوتاه، تنوع مسائل روزمره مثل پرداختن به کارهای متنوع (به غیر از شغل، هنرهای دستی، تحصیل، نوشتن، کمک در کارهای خونه، ورزش کردن، فیلم دیدن و تلویزیون تماشا کردن)، روابط انسانی و عاطفی مختلف، تفریحات و مهمانیها میتونن کمک شایانی داشته باشند.
4- انرژی جسمی یا فیزیکی: با این نوع انرژی هم که آشنا هستید. همونی که با غذا و خواب بدست میاد و با فعالیت بدنی از دست میره.
مشکلاتی که از سطح بالاتر هستند میتونن انرژیهای سطح پایین تر رو به سرعت نابود کنن و لذات سطح بالاتر هم میتونن به سرعت اونها رو شارژ کنن.

نمیگم که کسی برام دل بسوزونه، دیشب برای اولین بار به این نتیجه رسیدم که تو 5 سال اخیر، انرژی روحی ام شاید 90 درصد پایین تر اومده و بیش از 30 درصدش تو سال گذشته !!!! میترسم که بقیه اش هم از دست بره. تو 18 ماه گذشته انرژی ذهنیم به 40 درصد ممکنش هم نرسیده و همیشه با مقداری زیر این زندگی میکردم و الان هم در پایین ترین سطحش!!! تو 8 هفته ی گذشته با زیر 10 درصد انرژی فکریم زندگی کردم و نتیجه اش این بوده که برنامه ای که در حالت عادی 1 روزه مینوشتم رو تو 10 روز هم نمیتونستم تموم کنم!!!

فقط اگه کسی در مورد پر شدن انرژی روحی و ذهنی میتونه کمکی بهم بکنه، لطف کنه و بهم اطلاع بده. وگرنه اینها همش درد دل بود.

خداحافظ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد