دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

خوشبختی

پیش از دستور:

زندگیه مزخرف و جالب و پست و زیبا و نامرد و ظریف و بی‌ارزش و منظم و .... داریم.

بعضی از دوستان تو پست قبل نظراتی دادن که من حس کردم موضوع رو اونجوری که من گفتم برداشت نکردن. بیشتر که فکر کردم به‌این نتیجه رسیدم که فایل متن کامل رو نخوندن و نظراتشون رو روی این چکیده دادن. می‌خوام خواهش کنم که فقط وقتی ایراد بگیرید که متن کامل رو خونده باشید. نظر دادنتون مشکلی نداره. ولی از روی خیالات نسبت به دیگران نظر ندید.

منم قبول دارم که همیشه آدم باید ایراد رو از خودش ببینه. همیشه باید فکر کنی که تنها آدم مشکل‌دار دنیا خودتی. این تنها راه خوب‌تر شدنه. این تنها راه پیشرفته. ولی این دلیل نمیشه که بقیه‌ای که می‌بینن تو خودتو مقصر می‌دونی بیان نمک رو زخمت بپاشن و هی تو سرت بزنن و بگن ببین خودت مقصری. بعد هم خودشون رو عاری از هر مشکلی ببینن، چون تونستن کسی رو پیدا کنن که همه‌ی تقصیر‌ها رو گردن اون بندازن. هر چند اونا با اینکار به خودشون خیانت می‌کنن. ولی انرژی من رو هم برای پیشرفت می‌گیرن.

پس با عرض معذرت، آقای مزدک خان، من هر چی که هستم و به زندگیم هر جور که نگاه می‌کنم به خودم مربوطه. من هیچ وقت از کسی نخواستم تو زندگی جور منو بکشه. هر چند اگه بخوام هم کسی غیر از خانواده‌ام پیدا نمیشه. همین‌طور جناب آقای مهدی شه‌دوست، تو که ادعای تجدد و گشاده‌نظری داری، تو چرا اینجوری نظر مخالفت رو می‌کوبی. تازه من که نظر مخالف هم نداشتم و فقط یه سری اشاره به چیزایی که هممون فراموش کردیم داشتم. تو فکر کردی که من مخالفت هستم، بعد هم منو دادگاهی کردیو آخرشم حکم رو اجرا کردی.

راستش این دو هفته‌ی اخیر چند مورد اتفاق افتاده که بهم برخورده. ولی عادت دارم که از هیچ کسی متوقع نباشم. اگر هم توقعی دارم، انتظار اجراشو نداشته باشم. چون هیچ کسی برای توقع و انتظار من ارزشی قائل نیست.

 

سلام

اگه ازتون بپرسم خوشبختی چیه، چه جوابی میدین؟ پول، قدرت، مدرک دانشگاهی، همسر و خانواده‌ی خوب، رضایت خدا، یا ….

می‌دونید حس حسادت از کجا میاد؟ می‌دونید چرا آدما خیانت می‌کنن؟ فکر کردید رفتارها و احساس‌های تنفر، دروغ، ظلم و همه‌ی چیزای بد چرا در آدما نفوذ می‌کنه؟

خوشبختی رو خدا تو وجود خود آدم گذاشته. به همین خاطره که تو هر کسی که باشی، در هر شرایطی که باشی، می‌تونی خوشبخت‌ترین آدم روی زمین باشی.

تا حالا شده یه روز صبح بلند شید و احوالتون توپه توپ باشه، ییهو ناغافل یکی بزنه تو پر و بالتون و حالتون رو بگیره. تا آخر روز هم ضد حال باشید؟خوشبختی جز چیزی در درون ما نیست. یه بچه که خیانت رو نمی‌شناسه، هیچ وقت هیچ رفتاری رو فرض بر خیانت نمی‌ذاره. شما می‌تونید با همه‌ی آدمای دنیا دوست باشید.

 اگه فکر می‌کنین خوندن مطلب کامل رو دوست دارید، اینجا کلیک کنید.

خداحافظ

نظرات 7 + ارسال نظر
ReZa پنج‌شنبه 18 مرداد 1386 ساعت 18:59

به نظر من خوشبختی احساس رضایته

مریم در جواب رضا جمعه 19 مرداد 1386 ساعت 01:20

کامل ترش رضای درونه همراه با رضایت خدا .... هر چیزی که تو اون راه باشه و آدم با هاش راضی

برای مهدی:
اگه میشه فونتو یک چیز بذار که اغلب کامپیوترا دارنش!!!

مهدی یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 09:06

سلام
for maryam:
فونتی که من انتخاب کردم، tahoma هست و جزء فونتهای پایه ی سیستم عامله. احتمالا صفحه ی وبلاگ من روی کامپیوترت cache شده و درست باز نمی شه. برای درست شدنش وقتی صفحه ی وبلاگ رو باز کردی و لود شد، کلید های ctrl و f5 رو با هم فشار بده، صفحه رو دوباره از مبدا برات لود می کنه که احتمالا مشکل رفع میشه. اگه نشد بهم بگو شاید مشکلی باشه. مرسی از توجهت
خداحافظ

مریم یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 14:44

باز نشد ¤ تو ورد ایراد میگیره که متنه خراب!!!!!!!!!!

گل مر یکشنبه 21 مرداد 1386 ساعت 16:41 http://golmarjoon.blogfa.com

خوشبختی از نظر من هم رضایته. رضایت از زندگی. یعنی یه حسی که زندگی رو جاری کنه. پول مطمئنا نمی تونه خوشبختی بیاره اما نبودش می تونه خوشبختی های زیادی رو از بین ببره. راجع به همه چیزای دیگه ای هم که خوبن و گفتی همینطوره. بودنشون موثره اما کافی نیست. نبودشون هم می تونه خوشبختی رو بگیره. اما بالاترین خوشبختی از نظر من داشتن پدر و مادره و رضایت اونها. وقتی تو چشماشون نگاه می کنی و رضایتشون رو تو چشماشون می خونی همه دنیا رو یک جا داری.
اما راجع به بچه ای که خیانت رو نمی شناسه. شاید واقعا بچه ها کاملا پاک باشن و هیچ خطایی رو نشناسن. اما شاید هم این تصور ما باشه. من می خوام بدونم به نظرت نفر اولی که خیانت کرد از کی یاد گرفت؟ تو سرشتش چیزی نبوده؟؟ یا شیطان تو سرشتش نافرمانی نبوده؟ از کجا نافرمانی رو یاد گرفت؟ من نمی دونم.

مهدی دوشنبه 22 مرداد 1386 ساعت 09:10

سلام
معذرت می خوام. چون لینک دانلود مشکل داشت.
برطرفش کردم.
خداحافظ

سایه ایرانی سه‌شنبه 23 مرداد 1386 ساعت 19:40 http://mumbojumbo.blogfa.com

یوهووووووو

سلام

اول این که من نه به شما توهین کردم و کلا چنین اجازه ای هم

به خودم نمی دم اگه سو تفاهمی هم شده واقعا معذرت

می خوام ولی در هر صورت نظر من همونه !‌

بعد اول به نظر من اگه بتونی بپرسی بدبختی یعنی چی

اونوقت ساده تر می شه گفت خوشبختی یعنی چی ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد