دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

دوست

میدونم واسه چی باید بنویسم. واسه اینکه اگه راه میداد من مادر ترزای خوبی میشدم

تتم

سلام
خیلی هاتون می دونید تتم چیه. ولی اونایی که نمی دونن یه تعریف از تتم (بخونین Totemm) اینه که ارزش اساسی و شعار اصلی انسان تو زندگیش که همیشه و همه جا سعی می کنه تفکراتش رو بر پایه ی اون بچینه و می شه گفت که شالوده ی اعتقادات انسانه. مثلا ممکنه موارد زیر تتم های آدمای مختلف باشه
- انسانیت
- خداپرستی
- رشد شخصیت
- برو کار می کن مگو چیست کار که سرمایه ی جاودانی ست کار
- عشق
من با این کلمه سر تنها جلسه ی کلاس تاریخ اسلام که رفتم، آشنا شدم. اینو می شه گفت مدیون دکتر سروش هستم که تو یک جلسه یه چیز بهم یاد داد. بگذریم.
تا حالا شده به تتم زندگی خودتون فکر کنید. سعی کردید کل زندگیتون رو تو یه عبارت خلاصه کنید. من سر اون کلاس وقتی استاد از بچه ها سوال می کرد، بهش فکر کردم. شاید بزرگترین شعار زندگی من این باشه:
این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود
هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار
البته این تنها پایه ی اعتقادی من نیست. ولی می شه گفت شعار زندگی من هست. اینکه چرا این شعر، تتم من هست، می تونم بگم که فهمیدن بزرگترین وظیفه ی آدماست. وظیفه ای که هر دلیلی برای وجود انسان باشه این وظیفه رو نقض نمی کنه. می تونید مطمئن باشید که اگه در راه فهمیدن تلاش کنید به راه خیر، خدا، انسانیت و همه ی خوبی ها رفتید. این شعر هم می گه که تمام دنیا نقش های راهنمایی کننده ی شما به طرف خیر هستند. و هر کسی هم که تفکر نکنه و نفهمه یه نقش خواهد بود برای دیگران که از زندگی پوچ اون راهنمایی بشن.
حالا که صحبتش شد، می خوام چند تا دیگه از پایه های اعتقادی خودم رو هم اینجا بگم.
- صداقت
- کمک به دیگران
- خیر خواهی
- کنجکاوی و حق پژوهی
اینایی که گفتم کلمات هستند و من تلاشم رو می کنم تا توی تفکرات و رفتار و گفتار و ... ام اونها رو جا بندازم.
خوشحال می شم که تتم های شما رو هم بدونم.
خداحافظ شما
نظرات 5 + ارسال نظر
سمن شنبه 29 اردیبهشت 1386 ساعت 15:02

در مورد خودم سکوت اختیار می کنم و فقط به جمله دکتر شریعتی اکتفا می کنم:
قلم توتم من است

گل مر یکشنبه 30 اردیبهشت 1386 ساعت 12:07 http://golmarjoon.blogfa.com

ببین مهدی داره کم کم پست هات سنگین می شه هااااااااااا. آخه این سواله خیلی سخته. شاید جمله غیر ممکن وحود نداره برام خیلی مهم باشه اما اینطوری نیست که همیشه تو زندگیم بهش عمل کرده باشم اما سر لوحه بوده. یه اعتقاداتی مثل صداقت و حمایت و انرژی هم همیشه برام ویژه بودن

امید نیک دوشنبه 31 اردیبهشت 1386 ساعت 19:51 http://www.aradseg.com/

بیان پایه های اعتقادی گاهی اوقات خیلی سخت است. اما این چند تا only for you

1- رعایت حق و حقوق مردم و جلوگیری از تضییع حق احدی از افراد در حد توان
2- صبر در برابر مشکلات روزمره و غیر روزمره
3- عشق ورزیدن به خانواده و دوستان بسیار نزدیک
4- به یاد کائنات (یا به قول شما خدا) بودن در همه جا، همه وقت، همه حال

وبلاگ نویس آواره چهارشنبه 2 خرداد 1386 ساعت 12:58

توتم من جست و جوی حقیقته و در توضیح امکان رسیدن بهش هم یه جمله از مترلینگ رو می گم:
مترلینگ در عین این که نتیجه می گیرد که حقیقت کشف ناشدنی است، اما به نظرش دلایلی برای ادامه ی جست و جود وجود دارد: «زیرا اگر ندانیم که حقیقت چیست و کجاست، به هر صورت می فهمیم که حقیقت کجا نیست.»

علی چهارشنبه 4 خرداد 1390 ساعت 22:41 http://http://zjs2000.mihanblog.com/

سلام مهدی جان
من تازه وب نویس شدم.....راستش نمیدونم چی بنویسم...
یه کم کمکم کنی بد نیست...
راستی اگه دوست داشتین شما رو به وب خودم متصل میکنم امیدوارم شما هم منو وصل کنین به وبتون

ارادتمند شما......علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد